Pagrindinės lieknėjančiųjų klaidos

Dažniausios dietų klaidos
Badavimas yra dietos klaida

Mitybos klaidos
Pusryčiai – energijos šaltinis
Dietos – pagrindinės klaidos
Ar mums reikalingi riebalai

Visų pirma, reikia išsiaiškinti – ką reiškia lieknėjimas. Lieknėjimas – kūno masės mažinimas, sveikos mitybos sąskaita. Čia, svarbiausia, nepridaryti mitybos klaidų; kitaip, galima nesulaukti jokio efekto ir dar daugiau priaugti svorio.

Badavimas – pati didžiausia klaida lieknėjant

Deja, bet atsisakymas įvairaus maisto, priveda prie medžiagų apykaitos sulėtėjimo. Be abejo, svoris kris, ir net labai sparčiai.  Bet kai tik organizmas gaus tai, ką valgė anksčiau, jis pradės kaupti riebaliukus ir svoris grįš, su dviguba jėga.

Per daug angliavandenių

Angliavandenių persivalgymas, priveda prie greitų riebalų sankaupų. Kepenys negali perdirbti daugiau angliavandenių, nei 100 g; o likęs glikogenas virsta riebalais. Angliavandeniai, kurių gausu įvairių kruopų košėse, vartojami raumenų masės didinimui. O norint lieknėti, košėmis piktnaudžiauti nevalia.

 lieknėjančiųjų klaidos
Dažniausios klaidos laikantis dietos

Atsisakymas pusryčiauti

Pusryčius būtinai reikia valgyti, tegul, nors ir mažas sumuštinis. Praleidus pirmąjį maisto priėmimą, yra rizika labai daug ir godžiai, suvalgyti antrąjį. Dažniausiai, tokiu atveju, persivalgoma. Be to, pusryčiai skaitomi visos dienos energetiniu užtaisu.

Riebalai reikalingi

Yra žmonių, manančių, kad pilnas atsisakymas riebalų – į sveikatą. Deja, tai labai klaidinga nuomonė. Piktnaudžiauti, taip, negalima, bet vartoti saikingai – būtina. Tai pagrindinis energijos šaltinis. Maitinantis vien baltymais ir angliavandeniais, organizmas negaus reikalingo energijos kiekio ir pradės mažinti raumenų ir kitų audinių masę. O antra, riebalai numalšina alkio jausmą, dėl ko ilgesnį laiko tarpą nesižadina apetitas. Tačiau riebalai turi būti „teisingi“. Prie tokių priklauso augalinės kilmės riebalai, riešutai, alyvuogių aliejus, Omega 3. Normaliam organizmo darbui, užtenka vieno arbatinio šaukštelio alyvuogių aliejaus.

Piktnaudžiavimas iškrovos dienomis

Iškrovos diena – stresas virškinimo sistemai. Žinoma, iškrovos dienos kartais reikalingos, bet ne dažniau, kaip vieną kartą per savaitę. Pernelyg dažnas stresas veda prie „spyruoklės efekto“ – padidinto riebalų kaupimo.

Nepakankamas skysčių vartojimas

Skysčiai aktyviai dalyvauja riebalų skaidymo procese, organizme: trūkstant skysčių, organizmas aptinsta, tirštėja kraujas. Svarbu suvartoti per dieną 2 l vandens.  Juo labiau – vandenyje kalorjų nėra.

Trūksta baltymų

Labai dažnai lieknėjantys pasikliauja tik vaisiais ir daržovėmis, pamiršę, kad organizmui būtini ir baltymai. Ir nereikia stebėtis, kad mintant vien vaisiais ir daržovėmis, pradeda lūžinėti nagai, slinkti plaukai, džiūti ir lukštentis oda. Be to, organizmas pradeda mažinti raumenų masę. O kas blogiausia – atstačius normalią baltyminę mitybą, organizmas pradeda auginti svorį, kaupdamas riebalus. Todėl turėkite omeny: baltymai – neturi būti pamirštami.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *