Kodėl lėtesnis valgymas – sveikesnis

Taigi pasirodo, kad  įprotis greitai valgyti padidina tikimybę susirgti cukriniu diabetu. Kaip išmokti valgyti lėčiau?

Kai vaikas sėdėdamas už stalo ilgai gnaibo košę arba sriubą, tėvai ji skubina: Valgyk greičiau. Ir jie tai daro veltui.  Mokslininkai išsiaiškino, kad įprotis grei valgyti gali sukelti labai rimtas ligas.

Japonijos mokslininkai atliko tyrimus ir išsiaiškino, kad greitas valgymas tiesiogiai susijęs su prieš diabetinės būklės susiformavimu arba  insulinuoto cukrinio diabeto.  Mėnesio bėgyje buvo stebima 200 savanorių. Tie kas maistą valgė greitai turėjo dvigubai didesnę riziką susirgti diabetu.  O po dešimt metų ja susirgdavo kas antras greitai valgantis žmogus.


20 minučių sotumui

Visų pirma įprotis greitai valgyti gali paskatinti antsvorį ir nutukimą. O antrojo tipo cukrinis diabetas – tai yra sunkesnė antsvorio ir nutukimo komplikacija.  Sotumo jausmas yra jaučiamas mažiausiai po  20 minučių nuo valgymo pradžios. Ir jei mes nedidelį valgymą ištempsime 20 minučių, tokiu atveju galime pajausti, kad prisivalgėme ir laiku sustosime. Jei į save maistą mesite per greitai, tokiu atveju skrandis greičiau prisipildys. Ir po dar vienos porcijos žmogus staiga supras, kad persivalgė, galima buvo  suvalgyti ir mažiau, tačiau jau būna vėlu. O labai didelis maisto kiekis – tai nereikalingos kalorijos, kurios kaupiasi apatinėje pilvo dalyje. Tokiu būdu, labai dažnas persivalgymas gali tapti antsvorio priežastimi ir gali sukelti net diabetą. Nutukimas sukelia ne tik diabetą.  Jis taip pat gali sukelti hipertenziją, gali padidinti cholesterolio kiekį kraujyje.

Kaip išmokti valgyti ir nepersivalgyti?

Valgykite lėčiau
Valgykite lėčiau



Stenkitės nepraleisti pusryčių. Kadangi priešingu atveju yra rizika užsimanyti kažką užkąsti kelyje, skubant arba persivalgyti pietų arba vakarienės metu. Jei nespėjate tinkamai pavalgyti ryte sumažinkite maisto porciją. Tegul tai būna 2 – 3 šaukšteliai maisto; košės, omleto, varškės. Tai yra kur kas geriau nei visiškai atsisakyti pusryčių ir bėgti alkanam į darbą.  Nėra aišku, kaip susiklostys diena ir kada pavyks normaliai pavalgyti.

Pietus jei tik yra galimybė geriau visada pradėti nuo karšto, skysto maisto, tai yra sriubos.  Jos net ir labai norint negalima suvalgyti per kelias minutes.  Be to, ji turi pakankamai mažai kalorijų, tačiau geriau užpildo skrandį

Kaip taisyklė, mes pietaujam namuose. O tai reiškia tai galime padaryti neskubėdami ir su  malonumu, draugų kompanijoje.  Jei jūs valgote namuose, stenkitės atsisėsti už stalo, o ne dirbti valgant

Dvi valandos iki miego galima išgerti rūgščių pieno produktų arba suvalgyti karštos sriubos.

Valgyti nenaršykite socialiniuose tinkluose, nežiūrėkite televizoriaus ir nenaršykite internete. Taip lengva nepastebėti kiek jūs suvalgėte.

Galima pamėginti valgyti mažais šaukšteliais ir šakute: tada valgymo procesas nevalingai prasitęs  ilgesniam laikui. Dar vienas variantas – tai dėti maistą į labai mažas lėkštutes. Daugelis žmonių siekia  suvalgyti maistą iš didelės lėkštės iki galo, net jei jau yra prisivalgę, kad jo nereikėtų išmesti. Šią pagundą galima pašalinti.

Nepamirškite užkąsti tarp pusryčių, pietų ir vakarienės. Tai padės jums išvengti stipraus alkio jausmo, dėl kurio žmogus greitai valgo ir labai greitai viską šluoja nuo stalo. Pertraukos tarp valgymų turėtų būti ne didesnės kaip 3 – 4 valandos. Patys tinkamiausi produktai užkandžiavimui – jogurtas, kefyras, vaisiai.  Venkite greito maisto, traškučių, saldainių, riešutų, sumuštinių ir kito sauso maisto.

Mokinkite vaikus valgyti neskubant. Juk įprotis greitai valgyti yra įgyjamas dar šeimoje. Jei dar šeimoje, kai vaikas dar tik auga  yra įdiegiama, kad valgymas tai normuotas procesas, tokiu  atveju žmogus jau nuo vaikystės nemokės valgyti.


Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *