7 būdai, kovojant su alkiu, dietiniu periodu. Kovoti su alkiu gerokai sudėtingiau

Kovoti su alkiu gerokai sudėtingiau, nei su saldumynais ar miltiniai patiekalais. Ir būtent todėl, daugelis dietų baigiasi taip…

Griebkis bulvių

Bulvę laikyti, kaip dietinį produktą, mes neįpratę, o be reikalo; kaip skaito dietologai iš JAV, Jutos universiteto. Tas pats krakmolas, kurio taip nemėgsta dietų besilaikantys žmonės, figūrai nekenkia, o atvirkščiai – padeda lieknėti, todėl, kad veikia organizmą taip, kaip išgirtosios skaidulos. O tai reiškia, kad ilgai išlaiko soties jausmą, nekeldamas cukraus kiekio kraujyje, tokiu būdu, nestorindamas mūsų talijos. Egzistuoja net speciali „bulvinė“ dieta. Galima atsikratyti 3 – 4 kg svorio per savaitę.

Tačiau pervertinti bulvių naudos taip pat ne verta. Pavyzdžiui, keptos ar virtos, su didesniu kiekiu sviesto, bulvės gali tik pakenkti. Todėl vartoti jas reikia tik virtas, atšaldytas ir be jokių riebalų bei padažų. Galima su trupučiu druskos, šiek tiek grietinės, varškės ir lieso sūrio. Ir, žinoma, turėkite saiką – dvi – trys vidutinio dydžio bulvytės pietums – šito pilnai pakaks, kad likusį laiką iki vakarienės, jūsų nekankins alkio pojūtis.

Rytinė vakarienė

Visi mes žinome, kad pusryčiai – svarbiausias valgis. Ir kiekvienas naujas mokslinis tyrimas, tai tik dar kartą patvirtina. Pavyzdžiui, Teksaso (JAV) universiteto mokslininkai išaiškino, kad žmonės, reguliariai kasdien pusryčiaudami, per dieną suvalgo 5 procentais mažiau maisto, negu pusryčius ignoruojantys. Tačiau, nors ir žinodami tai, daugelis mūsų per pusryčius suvartoja 20 proc. kalorijų, per pietus 30, o vakarienei pasilieka 50 procentų maisto. Kaip teigia vienas tyrėjų, daktaras Džonas de Kastras, viską daryti reikia atvirkščiai. Jei pusę paros normos žmogus suvartos per pusryčius, po pietų jam jau nesinorės primušti skrandį kuo papuolė ir kuo greičiau.

Oras ir vanduo – geriausias maistas

Putos nugali riebalus! – ir tai ne plovimo priemonių šūkis. Garsi amerikiečių dietologė, profesorė Barbara Rols nustatė, kad žmonės, du kartus per dieną suvartojantys įvairių putėsių ir kitų plaktų gėrimų, suvalgo dvylika procentų mažiau maisto, nei visi kiti. O tai todėl, kad putos – absoliučiai bekalorijinis būdas padidinti savo davinio apimtį, sudarytą, praktiškai, iš oro. Pabandykite kokteilį iš liesesnio kefyro ar pieno su vaisiais, be cukraus. Beje, panašiai kaip oras, veikia ir vanduo: pridėkite prie savo pietų vandeningų daržovių (agurkai, pomidorai) – ir numalšinsite alkį, beveik be jokių kalorijų.

kovojant su alkiu

Nesuvalgysiu – tai nors pauostysiu

Maisto kvapas, kaip taisyklė, sužadina apetitą. Bet yra ir tokių aromatų, kurie atvirkščiai, numalšina alkio jausmą – vanilės, pavyzdžiui. Dietologų nuomone, saldus aromatas, paskatina smegenyse neuropeptidų gamybą. Tai biologiškai aktyvios medžiagos, gaminamos nervinėse ląstelėse ir dalyvaujančios medžiagų apykaitos reguliavime. Ir kai jų kiekis pasiekia tam tikrą lygį, smegenys galvoja, kad kūnas jau gavo atatinkamą dozę saldumynų, todėl gali numalšinti norą valgyti. Beje, uostyti natūraliąją vanilę nebūtina. Nusipirkite dušo kremą ar gelį, kvepiančius vanile ir „valgykite“, neišlipę iš vonios.

Lęšių sriuba

Lęšiai – beveik unikalus produktas. Iš vienos pusės, juose daug sudėtinių angliavandenių, suteikiančių mums energiją, o iš kitos pusės – palaiko cukraus kiekį kraujyje, reikalingame lygyje. Neseniai nepriklausoma Kanados mokslininkų grupė įrodė, kad, pridėjus prie dietos lęšių, bulvių ir obuolių, galima numesti 1 kg svorio daugiau, nei prie dietos be jų.

Vietoje traškučių – kopūstai

Tai kas tas alkis? Tai jūsų smegenų gebėjimas siųsti jums signalą, kad reikia pavalgyti. Tačiau, deja, kartais mechanizmas sudirba neteisingai ir, dėl medikams neaiškių priežasčių, organizme atsiranda hormono grelino perteklius, kuris ir iššaukia alkio jausmą. Kol kas, stebuklinga tabletė, kontroliuojanti šio hormono išskyrimo kiekį, neatrasta, bet numušti jo veikimo stiprumą, galima ir parankinėmis priemonėmis. Pavyzdžiui, užkąsti – bet ne sumuštiniais ar traškučiais, o kopūstais. Minimum kalorijų, bet grelino lygis pakris. Arba uogomis – tuo pačiu gausite nedidelį kiekį cukraus, kuris taip pat malšina alkį.

Kvėpuokite – ne kvėpuokite

Ar pastebėjote, kad, kai nervinatės, valgyti norisi pastoviai? Tai vis dėl kortizono, gaminamo organizme streso metu, kuris užgožia leptino, sotumo hormono, veiklą. Rezultate – persivalgymas ir nutukimas – tvirtina daktaras Markas Chaimanas, medžiagų apykaitos tyrimų specialistas. Jis gi siūlo kovoti su stresu, naudojant kvėpuojamąją gimnastiką: padarykite gilų, lėtą iškvėpimą, palaipsniui atpalaiduojant pečius bei krūtinę ir suskaičiuokite iki penkių. Po to, taip pat lėtai, giliai įkvėpkite ir užlaikykite įkvėpį penkioms sekundėms. Kartokite pratimą penkias minutes visada, kai tik pradedate nervintis.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *